elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Xàtiva participa en un estudi sobre el Síndrome de Burnout (o del treballador cremat) en el personal de l’administració local

Xàtiva participa en un estudi sobre el Síndrome de Burnout (o del treballador cremat) en el personal de l’administració local
  • Aquest matí s’han presentat els resultats al personal municipal que va participar en l’estudi durant el passat any 2024

MÉS FOTOS
Xàtiva participa en un estudi sobre el Síndrome de Burnout (o del treballador cremat) en el personal de l’administració local - (foto 2)

Aquest divendres s’ha presentat a la Casa de Cultura  l’estudi realitzat des de la Universitat Internacional de València (VIU) al voltant del síndrome de Burnout, en el qual ha participat el personal públic de l’administració local.

Aquest projecte al voltant del «Burnout», o «síndrome del treballador cremat» ha servit de base per tal de dur a terme una tesi doctoral, els objectius de la qual han estat analitzar l’impacte de les variables psicològiques i sociodemogràfiques sobre la presència d’aquest síndrome i establir la seua relació simptomatològica amb el rendiment cognitiu.

Aquest estudi es va realitzar durant el passat any 2024 en dues fases específiques: una presencial i una remota. En la sessió presencial es van realitzar proves neuropsicològiques per avaluar l’atenció selectiva, sostinguda i alternant; la inhibició cognitiva, la memòria verbal episòdica, la memòria de treball, la fluència fonètica i l’evocació categorial. Per a tal fi es va emprar un ordinador per a la realització de les proves de presa de decisions i flexibilitat cognitiva. Una vegada finalitzada la sessió presencial, l’investigador va facilitar una enquesta online on el participant facilitava les seues dades sociodemogràfiques i responia als tests psicològics emprats en l’estudi.

«La incidència dels riscos psicosocials a la salut laboral és un tema que, malauradament, està adquirint cada vegada més rellevància en el nostre dia a dia, no només en l’àmbit laboral, sinó també en la societat en general. La nostra obligació és vetlar per la salut i el benestar laboral de tots el personal de l’Ajuntament», ha expressat l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha remarcat que «aquest estudi és un avanç important per identificar i abordar aquesta patologia i l’afectació que té en la plantilla municipal, perquè el síndrome del treballador cremat té una clara repercussió emocional i social, i hem de ser conscients de la importància de crear un entorn de treball que siga saludable, sostenible i respectuós amb la salut dels nostres treballadors i treballadores».

A més de l’alcalde, han estat presents la regidora de Personal i de Sanitat Xelo Angulo, el director de la Càtedra del dolor de la VIU José Vicente Benavent, la vicedegana de la VIU Sara Puig i la professora de la VIU i autora de la tesi doctoral Núria Belloch.

Pujar