Sole Giménez presenta Mujeres de música en el cicle ‘A la llum de la lluna’ de València
El projecte recupera composicions escrites i popularitzades per dones
El concert tindrà lloc en l’antic monestir de Sant Miquel dels Reis
El circuit musical A la llum de la lluna que se celebra a l'antic monestir de Sant Miquel dels Reis de València des del 25 de setembre reprendrà l'activitat el proper divendres 16 d'octubre a les 22:00 hores amb la presència de Sole Giménez. En aquesta ocasió, la vocalista presentarà el projecte Mujeres de música, on recupera composicions escrites i popularitzades per veus femenines de l'últim segle. S'ha de recordar que les localitats es van esgotar poques hores després de posar-se a disposició del públic.
El festival és una iniciativa de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana per a incentivar la música en directe en entorns segurs. A més, posa en valor l'esmentat edifici de segle XVI, del qual s'aprofita el claustre sud per oferir espectacles culturals a l'aire lliure. D'altra banda, s'han de destacar les mesures de seguretat implementades per complir amb tots els protocols sanitaris: obligació de portar mascareta; ús del gel hidroalcohòlic; senyalització d'itineraris per mantenir la distància interpersonal; i entrades nominatives i assignació de butaques per assegurar la traçabilitat.
Recuperació del treball de les compositores femenines
Mujeres de música, l'últim treball de Soledad Giménez, té com a objectiu reivindicar les dones que van trencar les tradicions i els perjudicis i van deixar empremta en el món de la música. Així, es van posar a compondre i cantar per demostrar el seu coratge, llibertat i emoció. No obstant això, el seu treball ha estat invisible tot i deixar un llegat sonor ric, ple de matisos i sensibilitat.
Per tant, l'artista establerta a València ha pres la paraula per totes elles. Així, l'espectacle recrea un univers molt especial que només existeix quan elles li donen ànima i veu. En definitiva, Sole Giménez porta a la llum i dóna nova vida a les obres d'aquestes dones oblidades. D'aquesta manera, es fa justícia i es nomena a les autores i compositores de cançons molt conegudes, admirades i gaudides.
El disc conté peces d’autores llatinoamericanes com la peruana Chabuca Granda (“La flor de la canela”); Dona Ivone Lara, primera dona en ser admesa com a compositora en una escola brasilera de samba (“Alguém me avisou”); l’argentina Eladia Blázquez (“Corazón al sur”); la colombiana Totó la Momposina (“El pescador”); i la mexicana Natalia Lafourcade (“Hasta la raíz”). Així mateix, recupera cançons de Mari Trini (“Amores”), Rosana (“El talismán”) i Rozalén (“Vivir”) i inclou dos temes de la pròpia cantant (“Me equivoqué” i “El último vals”).
Sole Giménez es va iniciar al món de la música quan era una xiqueta i, amb onze anys, va entrar a formar part d'un cor femení on va destacar com a solista. El 1983, quan cursava estudis de Belles Arts a València, va emprendre l'aventura de Presuntos Implicados al costat del seu germà Juan Luis. Sole va ser la veu i la compositora d'alguns dels grans èxits de la formació fins a 2006, moment en què va iniciar la seua trajectòria en solitari definitivament després d'haver editat l'àlbum Ojalá dos anys abans. La seua discografia inclou els treballs La felicidad (2008), Dos gardenias (2009), Pequeñas cosas (2010), El cielo de París (2012), Cómo hemos cambiado (2014) i Los hombres sensibles (2017).