La Regidoria d’Ocupació activa més d’un milió d’euros i 84 llocs de treball per mitjà del pla d’ocupació dana 2025
La regidoria impulsa contractacions a jornada completa per reactivar horts urbans, netejar i reparar infraestructures en les pedanies afectades
L'Ajuntament de València, a través de la Regidoria d'Ocupació, gestionarà més d'un milió d'euros per a la contractació de 84 persones desocupades a jornada completa durant sis mesos. Així ho ha anunciat el regidor de l'àrea, José Gosálbez, qui ha afirmat que “este pla no només retorna ocupació als qui la necessiten, sinó que posa mans, esforç i dignitat en la reconstrucció de tot el que la riuada va arrasar”.
Gosálbez ha detallat que els contractes començaran l'1 de juliol i que els treballs se centraran en la recuperació, rehabilitació i reconstrucció de les zones més afectades per la riuada que va assotar la ciutat entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024. “És el màxim de temps permés pel programa. Volem aprofitar cada euro per generar ocupació útil, productiva i que deixe empremta a la ciutat”, ha subratllat l'edil.
L'actuació s'emmarca en el pla d'ocupació dana 2025 que té una subvenció estatal de 976.373,34 euros, sol·licitada al Servici Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) del Ministeri de Treball i Economia Social i una aportació municipal de 68.083,40 euros, la qual cosa suma un total d'1.044.456,74 euros.
La contractació inclourà perfils professionals diversos segons les necessitats plantejades pels servicis municipals:
- Horts urbans de Sociòpolis (La Torre): reconstrucció i rehabilitació.
- Parc Natural de l’Albufera – Devesa: neteja de residus arrossegats per la riuada.
- Xarxa de clavegueram (pedanies sud): rehabilitació i adequació del sistema.
- Servici de neteja: reforçament en les pedanies del sud de la ciutat.
Els salaris i condicions estaran regulats segons el conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament “i es garantixen condicions dignes i equitatives”, ha conclòs el regidor.