La Mostra i Universitat de València revisen el cinema radical de Guy Debord
Revolucionari, filòsof, aventurer, escriptor i cineasta. Guy Debord (1931-1994), autor de La sociedad del espectáculo i principal fundador de la Internacional Situacionista, es el protagonista d'un agitador cicle de pel·lícules i un seminari en la 34 edició de Mostra de València-Cinema del Mediterrani.
Si en l'edició passada el festival va organitzar, junt amb la Universitat de València, el congrés “Cinema i crisi en el Mediterrani”, enguany l'eix temàtic de la trobada de pensament i creació està dedicat al llegat de Guy Debord i a la Internacional Situacionista - moviment que més tard passaria a conéixer-se com 'situacionisme', una convergència entre el marxisme i el avant-garde.
Per a analitzar la figura de Debord, la Facultat de Filologia , Traducció i Comunicació acollirà demà dilluns 28 d’octubre al matí una jornada acadèmica dedicada a les seues reflexions entorn de la societat de l'espectacle. La trobada, organitzat per la Mostra juntament amb el Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat, comptarà amb la presència de diversos especialistes en teoria de la imatge, com Antonio Méndez, Awatef Ketiti i Silvia Guillamón, entre altres.
En la jornada es presentarà, a més, el llibre ‘Cine, imagen y representación en Guy Debord’, coordinat pel professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat Manuel de la Fuente.
El cicle inclou les còpies restaurades per primera vegada a Espanya dels tres curtmetratges i els tres llargmetratges que Debord va realitzar entre 1952 i 1978: “Hurlement en faveur de Sade” (1952), “Sur le passage de quelques personnes à travers une assez courte unité de temps” (1959), “Critique de la séparation” (1961), “La sociedad del espectáculo” (1973), “Réfutation de tous les jugements” (1975), i “In girum imus nocte et consumimur igni” (1978). Un cicle que coincidix amb el que realitza la Cinematheque francesa.