Mazón enaltix els CEVEX “per contribuir a la promoció de la cultura valenciana i mantindre vives les nostres tradicions”
El cap del Consell ha rebut els representants dels centres valencians en l’exterior amb motiu de les Falles
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha rebut en el Palau de la Generalitat una delegació de la xarxa de centres valencians en l’exterior (CEVEX) amb motiu de les Falles als quals ha agraït la seua labor de “contribuir a la promoció i difusió de la cultura valenciana per tot el món i mantindre vives les nostres tradicions”.
El cap del Consell ha incidit en la importància de mantindre “les seues arrels i l’amor a la identitat, a la cultura, i a les tradicions de la Comunitat Valenciana” per a la qual cosa ha destacat el conveni de col·laboració entre la Generalitat i la Junta Central Fallera per a impulsar la participació dels centres valencians en l’exterior en les Falles 2025 i donar més seguretat jurídica.
Mitjançant l’acord, es facilita la participació de les falleres majors d’estos centres en l’Ofrena a la Mare de Déu dels Desemparats i en altres actes destacats de les festes de Sant Josep “per a introduir plenament els centres valencians en l’activitat fallera”.
El president també ha assenyalat que la Generalitat treballarà per a “la integració d’estos centres en les festes de la Magdalena de Castelló, les Fogueres d’Alacant i els Moros i Cristians”.
En la recepció han participat els centres valencians en l’exterior de Sant Antoni de Portmany (Eivissa), Valladolid, Saragossa, Gavà, Sevilla, Navarra, Calvià-Mallorca, Cantàbria, l’Argentina, Florida, així com de París i Montpeller (França).
Amb la recent inclusió de la nova casa de Mèxic (‘Centro Ami de la Comunidad Valenciana en México’), la Generalitat compta amb un total de 43 centres valencians en l’exterior oficialment reconeguts repartits per Espanya i resta del món.