L’institut d’economia social i cooperativa IUDESCOOP de la Universitat de València rep el premi a la Investigació i Docència
L’Institut Universitari d’Investigació en Economia Social, Cooperativisme i Emprenedoria (IUDESCOOP) de la Universitat de València ha rebut el ‘XVI Premi a la Investigació i Docència en Matèria d’Organitzacions de Participació’ que concedeix l’Escola d’Economia Social, Cooperatives i Altres Organitzacions de Participació de la Universitat Complutense de Madrid. La directora de IUDESCOOP, la professora de la Universitat de València Maria José Vañó, ha sigut l’encarregada de recollir el guardó.
L'entrega de premis s’ha realitzat en la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Complutense de Madrid. Maria José Vañó va estar acompanya dels membres de IUDESCOOP José Luis Monzón, catedràtic d’Economia Aplicada i professor honorari de la Universitat de València; i de Rafael Chaves, també catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat.
El Consell de Direcció de l’Escola ha valorat que IUDESCOOP és un centre de referència en la investigació, informació i especialització teòrica i pràctica en el camp de l' economia social i cooperativa promovent treballs i línies d’investigació relacionades amb l’economia social i cooperativa i impulsant la seua publicació. Aquest Consell també ha tingut en consideració l’estreta relació que manté amb l'Escola d’Economia Social, Cooperatives i Altres Organitzacions de Participació (EESCOOP) que es concreta en múltiples accions en comú com és el cas del projecte ‘Erasmus+ ‘Ecole Erasmus + d’entreprenariat Social under the Erasmus+ programme (EEE3S+)’.
L’EESCOOP és un reconegut centre de l’estudi, anàlisi i investigació de les organitzacions de participació (societats cooperatives, societats laborals, societats agràries de transformació, mútues, cofraries, i altres empreses de participació). Una de les seues funcions, a més, és la publicació d’una de les revistes més importants en el rànquing de les publicacions de l’Economia Social, la revista REVESCO.
IUDESCOOP
L’Institut Universitari d'Investigació en Economia Social, Cooperativisme i Emprendiment (IUDESCOOP) de la Universitat de València és un centre d’investigació, informació i especialització teòrica i pràctica en el camp de l’economia social i cooperativa, en la seu sentit més ampli.
Entre les seues funcions es troba fomentar la investigació en els diversos camps de l’economia social i cooperativa; promoure treballs i línies d’investigació relacionades amb aquest camp i impulsar la publicació d’aquests i d’altres treballs nacionals i estrangers de qualitat en publicacions científiques de prestigi; així com dirigir i impulsar el Centre d’Informació i Documentació Europea d’Economia Pública, Social i Cooperativa (CIDEC) i la seua revista Noticias del CIDEC. També té com a finalitat impulsar la coordinació amb altres instituts, universitats i centres d’investigació, públics i privats, espanyols i estrangers, que emmarquen la seua activitat en el camp de l’economia social i cooperativa, desenvolupant relacions especials amb el CIRIEC Internacional (Centre Internacional de Recerca i Informació sobre l’Economia Pública, Social i Cooperativa), amb seu a la Universitat de Lieja, i amb el CIRIEC-Espanya, amb seu a la Facultat d’Economia de la Universitat de València, col·laborant en l’edició de les seues revistes científiques CIRIEC-España, Revista de Economía Pública, Social y Cooperativa, CIRIEC-España, Revista Jurídica de Economía Social y Cooperativa, Cuadernos de Trabajo de Economía Social y Cooperativa i altres publicacions científiques.