elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Les III Jornades STEAM inclouran la matèria d'Art en el seu programa d'activitats

Les III Jornades STEAM inclouran la matèria d'Art en el seu programa d'activitats
  • L'IES Joan Fuster, en col·laboració amb l'Ajuntament, organitza una nova edició d'esta iniciativa pionera que ha aconseguit una plena consolidació

MÉS FOTOS
Les III Jornades STEAM inclouran la matèria d'Art en el seu programa d'activitats - (foto 2)
Les III Jornades STEAM inclouran la matèria d'Art en el seu programa d'activitats - (foto 3)

L'Institut Joan Fuster de Sueca ha presentat la nova edició de les Jornades STEAM, una proposta innovadora que pretén impulsar i afavorir l'estudi, promoció i divulgació de les matèries acadèmiques de Ciències, Tecnologies, Enginyeries i Matemàtiques (Science, Technology, Engineering and Mathematics) a les quals s'ha afegit, en esta ocasió, la d'Art. La tercera edició d'esta iniciativa porta per títol ‘De STEM a STEAM. Per una educació integral’ i ha sigut presentada a l'Ajuntament de Sueca, principal col·laborador de l'esdeveniment a través de la Regidoria d'Educació.

El canvi de títol, de STEM a STEAM, suposa per a l'organització de l'esdeveniment molt més que una modificació terminològica, «reflectix la voluntat d'oferir una formació més completa i integrada, que tinga en compte també l'art com a part fonamental del procés educatiu, sent l'element que permet afegir una nova dimensió creativa a l'aprenentatge afavorint, no sols la resolució de problemes tècnics sinó també la capacitat de pensament crític, la innovació, la comunicació i l'expressió». Per a la regidora d'Educació, Roser Viñoles, el canvi introduït enguany suposa una aposta decidida per part de l'IES Joan Fuster “per una educació més transversal i global on l'alumnat no sols es forma en àrees científiques i tècniques sinó també en les creatives i artístiques, elements imprescindibles per als futurs professionals d'un món que cada vegada és més dinàmic i canviant». La responsable d'Educació ha agraït també la implicació i dedicació de tot l'alumnat i professorat que, any rere any, fan possible l'èxit d'estes Jornades i el reconeixement del centre a nivell autonòmic, estatal i fins i tot internacional, «els bons resultats acadèmics, la qualitat del seu alumnat i els projectes innovadors que es desenvolupen, són la millor prova de l'excel·lència que caracteritza a este institut», remarca Viñoles.

Les III Jornades STEAM se celebraran del 10 al 16 d'abril i oferiran un variadíssim programa d'activitats que inclourà tallers pràctics, presentacions, taules redones, xarrades i gimcanes, entre altres. Al costat de la regidora d'Educació, han intervingut en la presentació la vicedirectora de l'IES Joan Fuster, Susi Matoses, i la cap del departament de Física i Química i coordinadora de les Jornades, Eva María Pérez, qui ha explicat que “es tracta d'un projecte ambiciós que ha arribat per a quedar-se i que dura tot un any, encara que es concrete en una setmana. Tot això s'aconseguix gràcies al gran equip que hi ha darrere que fa un treball impagable”. La coordinadora ha explicat també que l'objectiu principal és transformar tot el centre en un espai STEAM en el qual es desenvolupen activitats que involucren a l'alumnat, professorat, AMPA i famílies. “Volem convidar també a la ciutadania a participar en el programa preparat del qual es nodriran, directament, més de 1.000 alumnes i en el qual participaran, dissenyant o coordinant activitats, més de la mitat del claustre i, la resta, col·laborarà acompanyant en la realització d'estes activitats”, ha assenyalat Pérez.

Durant la presentació de la tercera edició de les Jornades, s'ha donat a conéixer el cartell anunciador dissenyat per l'alumna Irene García Latorre.

Pujar