Un rodamon francés causa ‘furor’ atravesant els pobles de Castelló
Amb gossos i cavalls recorre el món Hervé Jacquot
Hervé Jacquot, un aventurer francés de 70 anys, emprengué el passat 1 d’octubre un viatge a peu acompanyat de dos cavalls i un gos. El punt de partida fou Riés, una població occitana pertanyent al departament dels Alps de l’Alta Provença, i d’ací passà pel nord d’Ais de Provença, Marsella, Montpeller, Narbona i Perpinyà. Vorejant la costa catalana, aplegà a la catalana Terrassa, on canvià les ferradures als cavalls, i continuà la ruta fins a endinsar-se a les terres castellonenques.
Este cap de setmana els vilatans de la Serra d’Espadà han vist Hervé Jacquot calcigar-ne els camins a pas tranquil. En plena era tecnològica de cotxes ràpids i motos sorolloses, Hervé ens meravella per emprar un mitjà de transport poc habitual per a llargues distàncies i triar un estil de vida allunyat de la comoditat i de la velocitat. Ell busca la calma, el silenci i la quietud de les zones rurals, i també busca amistançar-se amb la gent que viu en estos llogarets delitosos envoltats de pins, oliveres, garroferes i carrasques.
Hervé, de tarannà afable, mou de seguida conversa amb els desconeguts tafaners que volem saber qui és i d’on ve. Encara que estiga cansat de la jornada i necessite una cervesa per a refrescar-se, ens atén explicant-nos els detalls de l’itinerari en un anglés fluid: de quin lloc partí, quin dia començà, a on té pensat aplegar, on dormirà esta nit... i li fa gràcia la pregunta de Pere, un xiquet de 6 anys esbalaït per la cabellera i la barba blanques abundants del viatjant, demanant-li si ell és el Pare Noel. Entre altres curiositats, ens conta que camina durant un mes i descansa deu dies, continua caminant un mes més i descansa uns altres deu dies.
Malgrat l’originalitat de la singladura, Hervé no perseguix cap repte ni esdevindre famós. Ell és un home discret, un rodamon com cal, que va de poble en poble pel deler de descobrir indrets plens d’encant, com la Serra d’Espadà.
Després de fer parada al bar de l’Alcúdia de Veo i raonar amb els veïns, l’aventurer ha fet camí cap a Sogorb i la Via Verda d’Ulls Negres. La seua idea és continuar cap al sud per a fer la volta a la Península Ibèrica. Passarà per Tarifa, Cabo da Roca, Lisboa i el País Basc; en acabant travessarà Europa fins a aplegar als Urals i al remat baixarà cap al sud fins a Turquia. Hervé calcula que tardarà quatre anys a completar l’itinerari que s’ha proposat, en el qual recorrerà els punts cardinals més allunyats del continent.