elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El PSPV denuncia que la inacció de Mazón amb l’emergència residencial dispara la demanda d'habitatge social en Castelló

  • Silvia Gómez critica al PP pel desinterés, entre altres punts, per topar els preus de lloguer i adverteix que el pla del Consell de construir 10.000 habitatges públics està abocat al fracàs

El PSPV-PSOE denuncia que l'encariment desmesurat de l'habitatge a Castelló està provocant un augment alarmant en la demanda d'habitatge social “sense que el govern del PP a la Generalitat faça res sobre aquest tema”. Segons la coportaveu adjunta de Política Social a les Corts, Silvia Gómez, les sol·licituds d'habitatge social s'han quadruplicat en el primer any de Mazón al capdavant del Consell, passant de 1.385 a 5.180 només a la província. Gómez ha subratllat que aquest increment no és casualitat. “Si hi ha més demanda d'habitatge social és perquè hi ha més persones amb escassos recursos, i això és perquè hui vivim en una Comunitat Valenciana més pobra”, afirma.

Gómez critica que els lents processos administratius i el limitat parc públic d'habitatges “impedeixen desembossar aquesta situació d'emergència residencial”. “I mentrestant, Mazón roman impassible i es nega a aplicar la Llei d'Habitatge que permetria controlar els preus en les zones més tensades. És una qüestió de voluntat política, i en aquest cas, ni la té ni la tindrà, perquè viu agenollat als poders econòmics”, sentencia.

La diputada castellonenca també retreu que les polítiques per a garantir l'accés a l'habitatge del Consell de Mazón “són nul·les” i destaca que el pla estrella del líder del PP, que preveu la construcció de 10.000 habitatges públics, “es queda curt amb les llistes d'espera” i recorda que amb els primers sacsejos “ja es veu que serà un fracàs perquè no està atraient ni a promotors ni constructores”.

Silvia Gómez insisteix en la urgència que l'administració del PP responga de manera àgil a les necessitats de les persones vulnerables i lamenta la falta d'interés de Mazón a implementar polítiques socials eficaces. “El Partit Popular mai ha tingut interés a posar en marxa polítiques que realment ajuden als més necessitats”, finalitza.

 

Pujar