Naix una cervesa made in Culla feta amb mel del Maestrat
Després de diversos mesos buscant la fórmula per a aquesta refrescant beguda, Rodrigo Pertuzé ha començat a comercialitzar la cervesa més autòctona
Amb aquesta calor, abelleix una cervesa ben fresca. I si està feta a pocs quilòmetres de casa, amb productes de quilòmetre zero, tens un al·licient més per a demanar-te una, o més d'una.
Un emprenedor de Culla ha començat a comercialitzar la cervesa feta en aquest municipi del Maestrat i que entre els seus ingredients porta mel de la comarca.
Es tracta de Rodrigo Pertuzé, que va arribar a aquesta xicoteta localitat castellonenca per assumptes laborals de la seua dona. Després de treballar al castell de Culla i de forestal, va decidir aventurar-se en això d'elaborar una cervesa que aspira a ser tota de quilòmetre zero. Per a això ha començat a contactara amb agricultors per al cultiu d'ordi i blat.
Després de molt de temps buscant la fórmula, aquest emprenedor va donar amb el sabor que volia per a la seua primera rossa i ara ja té al cap fer una cervesa negra, més forta, per a l'hivern.
On trobar la cervesa Cullana?
La cervesa Cullana ja es pot beure en diversos locals de la província de Castelló. Evidentment a Culla, però també a Benassal, Atzeneta i Albocàsser, encara que vol expandir-se fins a la Vall d'Alba, Els Ibarsos, Morella, Castelló i València.
La cervesa està feta amb ordi, aigua, llúpol, llevat i mel, “el cinqué element”, segons Pertuzé, qui explica que Culla té productes autòctons molt interessants però “li faltava un líquid”, per la qual cosa es va posar a investigar.
1.200 litres en terços
El passat 9 de juliol Rodrigo Pertuzé va començar a comercialitzar 1.200 litres en terços. A més s'ha encarregat de dissenyar, de manera autodidacta, el logotip de la seua cervesa.