Dos instituts d’investigació de la UA, primers centres de la Comunitat Valenciana avaluats per l’AVAP
L’Institut Universitari d’Investigació Informàtica i l’Institut Universitari de Materials superen favorablement l’avaluació d’un programa pilot de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospecció
L’Institut Universitari d’Investigació Informàtica (IUII) i l’Institut Universitari de Materials (IUMA), tots dos de la Universitat d’Alacant, s’han convertit en els primers centres d’investigació de la Comunitat Valenciana a ser sotmesos a un procés d’avaluació per l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospecció (AVAP) i superar-lo favorablement dins d’un programa pilot per a aquesta mena de centres.
El procés d’avaluació per a l’AVAP, que ha sigut liderat des del Vicerectorat d’Investigació de la UA, ha respost a l’anàlisi de la informació proporcionada pels instituts atenent a les peticions dels comitès externs d’avaluació (CEE) sobre governança, recursos captats i publicacions, entre altres dades, i al resultat de les entrevistes amb la direcció dels instituts i el personal que hi està adscrit, com són personal investigador i personal tècnic de gestió, administració i serveis.
Segons explica Juan Mora, vicerector d’Investigació de la Universitat d’Alacant, aquesta prova pilot «serveix de model per a impulsar el sistema d’avaluació d’instituts d’investigació de tota la Comunitat Valenciana», i ha afegit que «ara, a la vista de l’experiència obtinguda i a l’èxit de l’avaluació, establirem les estratègies necessàries per a impulsar els nostres instituts als més alts estàndards de qualitat investigadora i aconseguir que esdevinguen unitats d’excel·lència com les María de Maeztu o els centres Severo Ochoa».
La comissió tècnica designada ha remarcat l’excel·lent acompliment dels instituts d’investigació i ha destacat qüestions com el funcionament intern, la missió estratègica, el perfil dels investigadors adscrits, així com l’evolució dels resultats d’investigació i transferència obtinguts. Amb això, la comissió ha emès un informe favorable, per la qual cosa els instituts de la UA s’han convertit, gràcies a aquesta experiència pilot, en els primers de la Comunitat Valenciana a superar el procés.
Segons explica Jorge Calvo, director del Secretariat d’Organització i Promoció de la Investigació del Vicerectorat d’Investigació, aquesta iniciativa «ens serveix també com a model per a avaluar internament les fortaleses i debilitats de la resta d’instituts d’investigació i així assegurar-ne l’avaluació favorable quan s’òbriguen les convocatòries oficials per a fer-ho».