Estudiants del màster Universitari en Innovació Social i Dinàmiques de Canvi de la UA visiten el MediaLab de la Universitat d'Oviedo
L'expedició alacantina va connectar amb l'ecosistema creatiu que es desenvolupa al campus de Gijón a través de diferents activitats
L'expedició alacantina, composta per sis estudiants i el coordinador del màster, va ser rebuda per Ramón Rubio, director de MediaLab, i María González, professora col·laboradora. Durant l'estada, els participants van conèixer les instal·lacions i es van familiaritzar amb els projectes que s'hi desenvolupen, els quals abasten des de l'ecodisseny fins a l'enginyeria aplicada a l'envelliment.
Un dels moments destacats va ser la trobada amb Maite Prida, fundadora de LonBoc, que va compartir la seua experiència en emprenedoria sostenible i circularitat en el sector tèxtil. A més, l'estudiantat de la UA va participar en un taller de creació de clauers circulars, reutilitzant residus d'impressió 3D, i en una dinàmica de Creative Problem Solving (CPS) juntament amb estudiants residents de MediaLab, en la qual van abordar problemàtiques socials tan importants com és la soledat no desitjada, a través de metodologies innovadores.
Aquesta col·laboració entre la Universitat d'Alacant i MediaLab Uniovi reforça el compromís del màster amb la formació pràctica i la connexió amb iniciatives pioneres en innovació social. L'experiència a Gijón no sols va ampliar la mirada acadèmica de l'alumnat, sinó que també va fomentar l'intercanvi d'idees i la creació de xarxes entre institucions compromeses amb el canvi social.