Fundación Flors ha estat escollit un dels 10 centres espanyols per usar la plataforma internacional de gamificació Play Brigther
Fundación Flors ha estat escollit un dels 10 centres espanyols que treballaran amb la plataforma internacional de gamificació Play Brigther, una de les plataformes d’aprenentatge mitjançant mecàniques de joc de major prestigi en l’actualitat en l’àmbit educatiu. L’equip del centre ha traslladat els detalls d’aquest reconeixement al regidor d’Educació, Eduardo Pérez, qui ha felicitat Flors per “l’ús de ferramentes innovadores i noves tecnologies per millorar la qualitat de l’educació i l’atenció a l’alumnat”. “Un exemple clar de la Ciutat Educadora i la Ciutat de la Ciència i la Innovació que és Vila-real”, afegeix.
“Estem molt orgullosos de l'anunci de la plataforma Play Brighter”, explica el cap d’estudis de Fundación Flors, Ernesto Boixader, qui recorda que el centre treballa amb ferramentes innovadores de gamificació, que permeten estar en contacte amb l’alumnat i amb els pares i tutor a través de les noves tecnologies. “Ser un dels 10 centres en Espanya amb l’oportunitat d'accés total a la plataforma, ens dóna molts ànims per a continuar de forma decidida cap al 100% de la implantació a les aules d’aquesta tecnologia, i seguir investigant en matèria de gamificació”, afegeix. El mateix Boixader, juntament amb altres professors com Jose Manuel Boixader, és l’encarregat aquest curs de fomentar les tècniques de gamificació, mitjançant uns cursos específics, als quals s’han apuntat també professors d’altres centres com Miralcamp o Escultor Ortells.
Per la seua banda, Vicent Llop, director acadèmic del centre, detalla que Flors treballa amb pissarres digitals, amb la implantació de la matèria Robòtica i Programació des de les unitats d'Infantil i Primària. “Estem segurs que és el camí que haurem d’anar seguint els centres per la velocitat de les noves tecnologies i la seua implantació en la societat. A més, també comptem amb un projecte d’implantació de la Música des d’Infantil fins a Cicles”, comenta.
“La gamificació s’està implantant en els centres d’educació pioners a tot el món per ser una tècnica d'aprenentatge que trasllada la mecànica dels jocs a l'àmbit educatiu-professional, amb la finalitat d'aconseguir millors resultats, ja siga per absorbir millor alguns coneixements, millorar alguna habilitat o bé recompensar accions concretes, entre molts altres objectius. Aquest tipus d'aprenentatge guanya terreny en les metodologies de formació a causa del seu caràcter lúdic, que facilita la interiorització de coneixements d'una forma més divertida, generant una experiència positiva en l'usuari”, detallen des del centre.