L'Ajuntament llança València Game City amb 30 empreses del sector
L'objectiu de València Game City és impulsar la indústria del videojoc i els eSports locals, i posicionar València com a líder internacional del sector
La Junta de Govern Local ha ha aprovat el conveni entre el centre municipal d'innovació Las Naves i l'empresa Encom per a la dinamització i posada en marxa de València Game City. Es tracta d'un acord dirigit a enfortir la potent indústria local de videojocs i eSports, i atraure talent i empreses i inversions internacionals, així com promoure la innovació i l'educació en este àmbit. Tal com ha explicat la regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions, Paula Llobet, “este és un projecte estratègic per a la ciutat”. “Tenim una indústria del videojoc molt potent reconeguda a nivell internacional –ha argumentat- i volem aprofitar este avantatge per a posicionar-nos com a València Game City”. “Comencem amb força –ha afegit la regidora- perquè ja s'han sumat 30 empreses a este projecte, i esperem arribar a 60 empreses l'any que ve”, ha assegurat.
L'Ajuntament invertirà 150.000 euros a València Game City. Cal tindre en compte que el desenvolupament d'este projecte donarà impuls a nombrosos desafiaments de la ciutat, a través dels videojocs i la ludificació; i, així mateix, s'aconseguix fomentar al turisme i a la cultura al voltant d'esta indústria, i propiciar el desenvolupament tecnològic i la inclusió social.
“La posada en marxa de València Game City és només el començament d'una sèrie d'accions per a posicionar València com una ciutat líder global en el sector dels videojocs i els eSports”, ha afirmat la regidora Llobet, qui ha assegurat que “ja s’ha començat a atraure l'interés internacional: tres empreses internacionals ja s'estan instal·lant en La Farinera per a començar a treballar, i esperem que molt prompte se sumen moltes més”, ha anunciat. En este sentit, ha afegit que “València Game City vol sumar tots els actors de l'ecosistema local i internacional per a transformar no sols la indústria del videojoc sinó també el teixit econòmic i social de la regió”.
El conveni suposa un exemple de com València Game City promou activament la col·laboració entre el sector públic i el sector privat, dins de l'estratègia d'innovació València Innovation Capital, per tal de liderar el desenvolupament i consolidació de la indústria de videojocs i eSports a València. De fet, València Game City naix a partir d'un ecosistema local valencià amb molta rellevància en els àmbits nacional i internacional: amb la implicació d'organitzadors d'esdeveniments internacionals com Encom, però també d'escoles de prestigi com ESAT o estudis internacionals com 2K, que recentment s'han instal·lat a València. La connexió amb el clúster de videojocs de Madrid i amb el programa Madrid In Game, i la proposta de participar en esdeveniments internacionals formen part de l'objectiu de millorar la visibilitat i el reconeixement de València tant en l'àmbit nacional com en l'internacional.
València, un destinació atractiva per al sector dels eSport
La regidora de Turisme, Inovación i Captació d'Inversions, Paula Llobet, ha destacat que “mai s'havia produït una col·laboració públic-privada d'esta magnitud en este sector després de molts anys de treball en el qual tots els agents es vegen representats, tal com succeïx amb una altra mena d'indústries”. “El nou equip de govern municipal –ha assegurat- aposta per esta iniciativa que aglutinarà tot l'ecosistema de l'àmbit de videojocs i eSports. Reforçant així el posicionament de la ciutat com una destinació atractiva per a la indústria i els aficionats.”
Des de València Game City es treballa per involucrar a una àmplia xarxa d'agents, inclosos estudis de desenvolupament, entitats educatives, clubs d'eSports, organitzadors d'esdeveniments, i altres actors clau en la presa de decisions i execució de projectes, ha explicat la regidora de Turisme, qui ha assenyalat, així mateix, que el conveni i les accions planificades reflectixen “un fort compromís amb la innovació, l'educació, i el desenvolupament econòmic i social sostenible, utilitzant els videojocs i els eSports com a ferramentes clau per a aconseguir estos objectius”.
La Farinera, l'epicentre de València Game City
La seu de València Game City estarà situada en La Farinera, el centre neuràlgic de la innovació a la ciutat de València, un espai que servirà com a punt de trobada per a professionals, estudiants i empreses i on es facilitarà la sinergia entre els diferents actors de l'ecosistema de videojocs i eSports.
La regidora Paula Llobet ha conclòs, explicat que “l'assignació d'un espai físic com La Farinera subratlla la visió de crear un lloc de trobada i centre de dinamització per a les necessitats de l'ecosistema de videojocs i els eSports. No només impulsem la integració i col·laboració entre els diversos actors del sector sinó que també fomentem la creació d'un ambient innovador i creatiu; i tot això suposa un factor d'atracció diferencial per a empreses internacionals que es plantegen vindre a València”, ha assenyalat.