L'alcalde de Sant Jordi demana ajuda al president de la Diputació per a escometre les obres del camí a Panoràmica
Iván Sánchez Cifre: “Ens està secundant amb el Pla Castelló 135 però també necessitem que implique a la Generalitat”
L'alcalde de Sant Jordi, Iván Sánchez Cifre, s'ha reunit aquest matí amb el president de la Diputació, José Martí, per a explicar-li els principals projectes que té en marxa, especialment en els quals està col·laborant la institució provincial. En aquesta trobada mantinguda al poble, li ha sol·licitat que medie davant la Generalitat perquè assumisca com a prioritària i l'ajude a escometre les obres d'ampliació i millora de la carretera del nucli urbà a la urbanització Panoràmica.
Iván Sánchez ha acompanyat a José Martí a conéixer el camí rural i així sensibilitzar-li sobre la necessitat d'escometre aqueix ambiciós projecte amb la implicació de la Generalitat. Es tracta del principal camí d'accés a la urbanització i el camp de golf, per la qual cosa suporta un intens trànsit de vehicles tot l'any i molt més en els mesos d'estiu.
L'alcalde de Sant Jordi ha agraït al president de la Diputació la seua predisposició per a traslladar la importància d'escometre aquestes obres, que requereixen una important inversió, que l'Ajuntament de Sant Jordi no pot assumir en solitari. De fet, aquest mateix any s'ha aprovat ja una inversió de 140.000 euros per a escometre una part de les obres, de les quals 80.000€ seran assumits per la Diputació dins del Pla Castelló 135 i la resta el finançarà l'Ajuntament amb fons propis.
José Martí, per part seua, ha destacat que “intentem estar prop dels pobles i especialment en un que no té problemes de despoblació, però sí necessitats que intentem ajudar a superar. L'alcalde ens ha ensenyat aqueixa gran manca que té Sant Jordi amb la connexió entre el poble i Panoràmica i, efectivament, el poble està molt interessat a millorar aqueix vial que tanta falta fa i que la Generalitat ha insistit que la necessitat que la Generalitat puga col·laborar a través del pla de millora de camins rurals”.
Panoràmica, motor econòmic i d'ocupació per a Sant Jordi
Iván Sánchez Cifre ha assegurat que “el president de la Diputació ha destacat que Sant Jordi és un municipi que ara no té risc de despoblació com en el nostre entorn, però precisament és així per l'impuls i la promoció que estem duent a terme a través de Panoràmica, que és un dels grans motors econòmics i d'ocupació a Sant Jordi. Per això necessitem millorar els accessos urgentment, perquè l'accés és a través d'un camí rural que cada vegada suporta més trànsit i correm el risc que es convertisca en un punt negre”.
L'alcalde de Sant Jordi ha volgut “donar les gràcies a José Martí pel seu suport financer per a escometre aquest mateix any les obres en una part del camí i confie que, havent conegut hui com està realment aquest camí que li hem ensenyat, puga implicar a la Generalitat perquè invertisca i poder escometre les obres en els més de huit quilòmetres d'aquest vial que utilitzen tant els visitants, com els residents en Panoràmica i molts veïns del poble que tenen explotacions agràries en aquesta zona”.
Cal recordar que el Ple de l'Ajuntament de Sant Jordi va aprovar la inclusió d'aquest projecte, per a escometre la millora dels 8 quilòmetres de la carretera que va des de Sant Jordi fins a Panoràmica, en el Pla Castelló 135 de la Diputació Provincial de Castelló per a l'exercici 2021. L'Ajuntament de Sant Jordi s'ha compromés a aportar la quantitat que siga necessària per a escometre l'execució d'aquesta important obra per al municipi, ja que la subvenció màxima aprovada és de 80.000 euros per part de la institució provincial.
Iván Sánchez entén que aquesta obra és tan important que en aquest mateix Ple de maig va aprovar un suplement de crèdit de 49.100 euros per a atendre aquesta obra inclosa en el Pla 135 de 2021. “Hem aprovat ja aquest suplement econòmic per a assegurar-nos que no haurem d'allargar l'obra més del necessari per falta de liquiditat, ja que és una carretera que no està preparada, ni és prou segura, per a assumir el trànsit de vehicles que hi ha ja i que esperem que cresca en el futur”.
Obres ja en marxa en la rotonda de la CV-11
Cal tindre en compte que aquesta no és l'única actuació per a millorar la seguretat viària i els accessos a la urbanització de Panoràmica. Al començament d'any, la Generalitat va començar les obres per a construir la rotonda de la CV-11 a Sant Jordi. Aquests treballs s'estan executant després que l'Ajuntament cedira l'any passat els terrenys necessaris per a escometre aquesta infraestructura.
Es tracta d'una reivindicació històrica dels veïns del municipi i dels visitants que accedeixen principalment al camp de golf i a la urbanització de Panoràmica. Es tracta d'un punt d'accés essencial des del nord del terme municipal fins a aquesta zona allunyada del nucli urbà.
L'alcalde de Sant Jordi, Iván Sánchez, ja va assenyalar que “estem molt satisfets que la Generalitat haja complit amb el compromís adquirit, una vegada que l'any passat els cedits els terrenys que ens havien sol·licitat per a construir la rotonda. És un punt negre, en el qual hi ha hagut molts accidents els últims anys”.
Sánchez mostra a Martí el carrer Sant Josep després de les obres
D'altra banda, a més de visitar l'ajuntament i signar en el seu Llibre d'Honor, el president de la Diputació de Castelló ha visitat al costat de l'alcalde de Sant Jordi el carrer Sant Josep, en el nucli urbà del poble. I ho ha fet després que l'Ajuntament de Sant Jordi finalitzara en tot just dos mesos les obres de reforma i millora del carrer Sant Josep, en el seu nucli urbà. Es tracta d'una de les obres més importants d'aquesta legislatura, que com a tal figurava entre els compromisos de l'equip de Govern del Consistori.
Iván Sánchez *Cifre, alcalde de Sant Jordi, ha recordat que “hem fet un carrer nou totalment, amb nous serveis de clavegueram, aigua potable i gas, a més de renovar tot el paviment amb formigó imprés tipus llamborda. D'aquesta manera hem complit el nostre compromís d'escometre aquesta important infraestructura i l'hem fet en tot just dos mesos, ja que les obres van començar al febrer i van finalitzar a l'abril. No obstant això, vull agrair la comprensió de tots els veïns de la zona d'obres perquè, encara que sabien que al final serien molt beneficioses, van haver de suportar les molèsties de les obres”.
La inversió final ha sigut de 145.900 euros, dels quals 90.900 euros han sigut finançats amb càrrec al Pla Castelló 135 de la Diputació, mentre que els altres 55.000 euros els ha aportats l'Ajuntament de Sant Jordi, procedents de fons propis.
L'objectiu d'aquesta important inversió en infraestructures en el nucli urbà de Sant Jordi no ha sigut només escometre en tot el carrer la millora en les voreres i l'asfaltat, “sinó també la substitució de tots els serveis, com són els de l'aigua potable, clavegueram i gas. Són promeses d'aquesta legislatura, que hem pogut finalitzar en molt poc temps”, ha assegurat Iván Sánchez.
D'aquesta manera, l'equip de Govern de Sant Jordi demostra que manté com a objectius prioritaris aquelles obres i serveis que més necessiten els veïns, a pesar que l'anòmala situació provocada per la pandèmia del coronavirus ha provocat que la prioritat en aquests moments és activar mesures i serveis que ajuden a controlar la propagació de la pandèmia en el municipi.
L'alcalde de Sant Jordi, Iván Sánchez, ha deixat ben clar que “una cosa és que hàgem de tindre com a eix prioritari la lluita per a previndre el coronavirus en el nostre municipi, però sense deixar mai de costat les necessitats dels nostres veïns que, com en el cas de les obres del carrer Sant Josep, eren tan necessàries per a millorar tant l'accessibilitat com els serveis que reben en aquesta zona del poble”.