El Poble Nou de Benitatxell acull el Circuit a Peu a la Marina Alta 2020 més sostenible de la història
Enguany, per primera vegada, s’eliminaran tots els plàstics d’un sol ús en les dotze carreres que componen el Circuit
El proper dissabte 25 d’abril, el Circuit a Peu a la Marina Alta 2020 farà la seua parada anual al Poble Nou de Benitatxell. Més d’un miler de participants, entre adults i xiquets, gaudiran d’aquesta prova organitzada pel Club Multiesport en col·laboració amb la Regidoria d’Esports, a càrrec de Toni Colomer.
Divendres passat, l’estació marítima Baleària Port (Dénia), va acollir la presentació oficial d’esta XXIV edició. Hi van estar presents l’alcalde del Poble Nou de Benitatxell, Miguel Ángel García, el regidor d’Esports, Toni Colomer, i el de Medi Ambient, Jorge Pascual. També diversos membres del Club Multiesport i el seu president, Juan Zaragozí, qui a la vegada és president de l’Associació de Clubs d’Atletisme de la Marina Alta i organitzador del circuit.
Enguany, la competició presenta novetats important en matèria de sostenibilitat. Per primera vegada, s’eliminaran tots els plàstics d’un sol ús en les dotze carreres que componen el Circuit gràcies a la col·laboració de la Fundació Baleària, que s’encarregarà de lliurar tot el material perquè els avituallaments siguen més respectuosos amb el medi ambient.
En lloc de repartir-se botelles i bosses de plàstic durant i després de les carreres, s'ha optat per entregar als corredors envasos d'aigua fets amb cartó de la marca Agua EnCaja Mejor, gots produïts amb fibra de dacsa 100% biodegradables i bosses de paper. Gràcies a això, deixaran d’utilitzar-se unes 30.000 botelles de plàstic. Al mateix temps, es lliurarà una samarreta per a tot el Circuit, en lloc d’una per carrera, com es feia fins a l’any passat, la qual cosa permet reduir la producció en unes 15.000 unitats. Tot això contribuirà a reduir considerablement la petjada de carboni.
Quant a la prova del Poble Nou de Benitatxell, a banda de l’avituallament proporcionat per la Fundació Baleària, es repartirà també un aperitiu, un caspell de pansa i ametlla ꟷcoca típica del pobleꟷ, perquè els corredors i corredores puguen agafar forces. També hi haurà tallers per als més menuts.
A més, la setmana prèvia a la cursa, aprofitant la vessant sostenible d’aquesta edició, la Fundació Baleària i la MACMA han organitzat diverses xarrades i exposicions sobre reciclatge que tindran lloc en l’Espai Molí.