elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El Circuit a Peu Marina Alta arriba al Poble Nou de Benitatxell el diumenge 23 de març

El Circuit a Peu Marina Alta arriba al Poble Nou de Benitatxell el diumenge 23 de març
  • Enguany, la prova serà de matí i hi haurà servei d'esmorzar a càrrec dels Festers 2025

MÉS FOTOS
El Circuit a Peu Marina Alta arriba al Poble Nou de Benitatxell el diumenge 23 de març - (foto 2)
El Circuit a Peu Marina Alta arriba al Poble Nou de Benitatxell el diumenge 23 de març - (foto 3)

Torna al Poble Nou de Benitatxell el Circuit a Peu Marina Alta. Per a esta octava edició de la prova en el municipi s'ha preparat un gran esdeveniment que canvia els habituals dissabtes a la vesprada dels últims anys pel diumenge de matí. Els detalls els han donats a conéixer este dilluns l'alcalde, Miguel Ángel García, el regidor d'Esports, Javi Cabrera, el president del Club Multiesport Benitatxell, Juan Zaragozí, junt amb altres membres del club, i el coordinador d'Esports, Celso Alcázar. En la reunió de coordinació també han estat presents els caps dels operatius de la Policia Local i Protecció Civil.

Entre les carreres infantils i la prova reina, s'espera que acudisquen al municipi per a viure esta festa de l'atletisme més d'un miler d'atletes junt amb les seues famílies. La carrera d'adults començarà a les 10.00 hores en l'avinguda de València, i a les 12.00 hores es donarà l'eixida a les proves infantils.

Juntament amb les proves hi haurà acompanyament musical per a animar les corredores i els corredors en les pujades més dures amb la batucada Ondarattak, la Colla La Llebetjà i la Bandeta Infantil de l'Escola de Música del Poble Nou de Benitatxell. Enguany, una de les novetats és la barra amb servei d'esmorzar que muntaran els Festers 2025 del Poble Nou de Benitatxell. El servei de dutxes estarà al camp de futbol municipal La Font, i el guarda-roba i guarda-bicis estarà situat a 140 metres de la línia de meta. A més, el Club Multiesport ha preparat algunes sorpreses més.

La carrera passa per un paisatge rural de gran bellesa, al costat dels pous de l’Abiar, riuraus, camps de vinyes i els estrets i bells carrers del nucli urbà. Enguany s'ha optat per tornar a l'antic recorregut que evita la dura pujada del camí Abiar, fent així un poc més suportable esta prova del Circuit a Peu Marina Alta que s'ha guanyat el nom d’ "El Tourmalet" de la Marina al la més exigent de totes pels desnivells que presenta. El recorregut té 8,1 km de distància i un desnivell positiu de 149 m.

“Encara que en esta edició hem apostat per un circuit un poc menys dur, tornant per la carretera de Teulada en comptes de pel camí Abiar, per als corredors continua sent un repte enfrontar-se a esta prova trenca-cames. Altres pobles dissenyen recorreguts plans i ràpids per a batre rècords de participació. La nostra prova és distinta i té un gran atractiu", ha destacat Juan Zaragozí, qui ha aprofitat per a donar les gràcies “a l'Ajuntament, patrocinadors, Policia Local, Protecció Civil, Festers 2025 i, com no, a tots els voluntaris del club que es bolquen en l'organització”.

Especial protagonisme tindran els i les atletes del Club Multiesport Benitatxell, que faran d'amfitrions. Després de les proves de Xàbia, Calp, Gata de Gorgos i Teulada s'han posicionat en desé lloc del rànquing d'un total de 94 clubs. Menció especial és la de l'equip femení del club local, posicionades amb molt bones xifres en el tercer lloc del rànquing, molt prop del C.A. Publidom de Dénia i el C.E. Llebeig de Xàbia. La calor i el suport de jugar a casa serà clau.

Les inscripcions estan obertes fins al divendres 21 de març a les 12:00h en Somesport.

Pujar