Nous avisos meteorològics per la DANA aquest dimarts i dimecres: la situació emporará i decreten nivell taronja a Castelló i València
AEMET avisa que serà un temporal llarg
L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat avisos de nivell taronja a la Comunitat Valenciana per acumulacions de pluja que podrien arribar fins a 150 litres per metre quadrat en 24 hores.
El episodi de pluges, que afecta especialment l'interior de València i Castelló, així com el litoral d'Alacant, es mantindrà durant els pròxims dies, amb avisos que s'estendran fins al dimecres 5 de març.
Avisos actius: on i quan s'esperen les pluges més intenses
Dilluns 3 de març
- Avís taronja: Interior nord de Castelló – Precipitació acumulada de 100 mm en 12 hores
- Avís taronja: Interior sud de Castelló – Precipitació acumulada en una hora de 40 mm
- Avís roig: Interior sud de Castelló - Precipitació acumulada de 180 mm en 12 hores
Dimarts 4 de març
- Avís taronja: Litoral nord d'Alacant, interior sud i litoral sud de València – 100 mm en 12 hores, risc de pluges persistents
Dimecres 5 de març
- Avís taronja: Interior nord de Castelló, interior sud de Castelló, litoral sud de Castelló, interior i litoral de València – S'esperen acumulacions de 100 mm en 12 hores, amb possibilitat de 150 mm en 24 hores en algunes zones
Risc de pluges torrencials: màxima precaució
L'avís taronja indica una situació de risc meteorològic important, en la qual les pluges poden generar:
- Inundacions en camins rurals i carreteres secundàries
- Acumulacions d'aigua en zones urbanes amb drenatge insuficient
- Augment del cabal en rius i barrancs
- Despreniments de terra en zones de pendent pronunciada
Es recomana extremar la precaució, evitar desplaçaments innecessaris i mantindre's informat a través dels canals oficials d'AEMET i emergències 112.
Fins quan durarà aquest episodi de pluges?
Segons els models meteorològics, les precipitacions continuaran afectant la Comunitat Valenciana almenys fins al dimecres 5 de març, encara que la tendència apunta a una disminució progressiva a partir del dijous.
S'espera que les pluges siguen més persistents a l'interior i litoral nord d'Alacant, així com a les zones muntanyoses de Castelló i València, on les acumulacions podrien ser més significatives.