Llet d'avena, hamburgueses i gelats vegetals: Els productes plant-based que triomfen entre els valencians
Més de la meitat dels habitants de la Comunitat inclou aliments de base vegetal en la seua dieta tres o quatre vegades per setmana
Els aliments de base vegetal han anat guanyant pes en la dieta dels valencians al llarg dels últims anys. La seua gran aportació nutricional, els seus beneficis per a la salut i el seu compromís amb el medi ambient, juntament amb l'oportunitat de complementar-los amb una alimentació animal són les principals raons que han portat als residents de la Comunitat Valenciana a omplir la seua cistella de la compra amb aquests aliments.
Un estudi realitzat per l'Associació Espanyola de Productors d'Aliments i Begudes Vegetals en el qual han participat 3.000 persones ha esbrinat que 6 de cada 10 valencians, en concret un 57,2%, declara consumir aliments de base vegetal. Quasi la meitat, és a dir, un 40% els consumeix una mitjana de tres o quatre vegades per setmana, sent els productes més consumits els iogurts i gelats d'origen vegetal, les hamburgueses vegetarianes o veganes i les begudes d'avena, ametles i soja.
D'altra banda, Vegetals pretén aconseguir un reconeixement legal que dissipe els dubtes sobre la qualitat d'aquests aliments i el seu valor nutricional per a incorporar-los a qualsevol piràmide nutricional que es publique d'ara en avant. Així doncs, aquests es podrien incloure en la dieta de menjadors col·lectius i escolars.
A més, el 69,1% dels valencians considera que productes plant-based haurien d'incorporar-se a les piràmides nutricionals del nostre país i en els menús dels menjadors col·lectius i dels col·legis.
Finalment, la presidenta de l'Associació, Natalia Berenguer afirma que “els resultats del nostre estudi mostren clarament que el consum d'aliments vegetals està cada vegada més present en les llars espanyoles. Des de Vegetals aspirem a impulsar un model de convivència entre productes de base animal i vegetal, oferint alternatives de qualitat al consumidor perquè siga aquest el que trie el producte que millor s'adapte a les seues preferències i diferents moments de consum”.