elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

L'AEMET és clara: “Una mar càlida no implica que vaja a haver-hi pluges torrencials” en la C. Valenciana

L'AEMET és clara: “Una mar càlida no implica que vaja a haver-hi pluges torrencials” en la C. Valenciana
  • Aquest dijous, la mar Mediterrània aconseguia els 29.48 °C a València

La temperatura de la mar Mediterràni ha superat els 29 °C. Aquest dijous es registraven 29.48 °C en la boia de València, el seu màxim anual, segons ha informat l'Agència Estatal de Meteorologia.

L'AEMET s'ha vist obligada a informar, després de les informacions sobre presumptes pluges torrencials a causa de la temperatura de l'aigua, que “una mar càlida no implica necessàriament que vaja a haver-hi pluges torrencials a la tardor”.

A més, han insistit que “la mar sempre està prou càlid a la tardor perquè, si es produeix la configuració atmosfèrica adequada, es produïsquen pluges torrencials. Però si no hi ha una configuració adequada, la mar Mediterrània, per si només, no és capaç de inestabilizar l'atmosfera”.

L'AEMET ha subratllat en aquest sentit que “sempre, la importància de la temperatura de la mar és relativa a la massa d'aire que el sobrevola; una massa d'aire molt freda pot generar més inestabilitat que una altra menys freda quan que es llisca sobre una mar a la mateixa temperatura, i viceversa”.

Pujar