elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

Intenses pluges a Castelló: Cauen més de 115 litres en una nit

Intenses pluges a Castelló: Cauen més de 115 litres en una nit
  • La Comunitat Valenciana segueix aquest dimarts en alerta taronja per tempestes

Les previsions dels meteoreòlegs s'han complit, i les intenses pluges han fet acte d'aparició en la matinada del dimarts, arribant a deixar 115 litres en zones com la platja de Nules, la meitat dels quals ha caigut en només una hora.

Les pluges d'aquesta nit han deixat registres importants en municipis com Moncofa (75 litres), Sant Jordi (65), Alginet (63) o València (62), segons les dades de les estacions d'Avamet. En general, durant la nit, les precipitacions han sigut generalitzades en el litoral de les províncies de València i Castelló.

Segons ha explicat l'Agència Estatal de Metereologia (Aemet), s'han tractat de tempestes provinents de la mar que han penetrat desenes de quilòmetres cap a l'interior. La culpable de la situació és, segons Aemet, la borrasca mediterrània que s'ha format entre Alacant i Eivissa, i que està provocant un flux de vent humit del nord-est sobre el litoral de Castelló i València.

La situació ha deixat nombroses zones negades i algun rescat, com el que ha obligat a intervenir als bombers a Onda, on un vehicle amb tres persones havia quedat atrapat en tractar de creuar el barranc de Ràtils.

Per això, des dels serveis d'emergència demanen precaució a la població, ja que l'alerta taronja continua activa durant aquest dimarts en gran part del litoral per la probabilitat de fortes tempestes i fins i tot de pedra superior als 2 cm. Per això, entre altres mesures, s'han tancat tots els parcs de la ciutat de València, per a evitar accidents produïts per la caiguda de branques.

Pujar