Torna un any més el festival de música i dansa ‘Una Mar de Músiques i de Tradicions’
Comença hui, 12 de juliol, i continuarà durant cada dimecres a les 22.30h fins el pròxim 23 d’agost. El lloc on se celebraran tots els concerts és el Camp de Beisbol de la platja de Gandia.
La regidora de Cultura, Balbina Sendra, acompanyada del tècnic de Política Festiva, Juanjo Payà, han presentat aquest matí en roda de premsa una nova edició del festival de música i danses ‘Una Mar de Músiques i de Tradicions’, que se celebra a Gandia durant els mesos d’estiu.
Aquest any el programa comença hui mateix, 12 de juliol, i així durant cada dimecres a les 22.30h fins el pròxim 23 d’agost, quan acabarà el cicle de concerts. El lloc escollit és el Camp de Bèisbol, al Carrer de la Valldigna, 11, a la part final de la platja de Gandia, i la entrada serà gratuïta.
En total seran tres concerts durant el que resta de juliol i quatre més al mes d’agost. Hui és el torn de l’Associació Cultural Colla de Dolçainers i Tabaleters de La Safor, sota la direcció de Josep Alemany. El 19 de juliol hi actuarà Banda de Música del Centre Musical de Beniopa, dirigida per Merche Femenia. Juliol es conclourà el dimecres 26 amb el concert de la Banda de Música U.A.M. Sant Francesc de Borja de Gandia, amb la direcció de Vicent Ferrer.
Començarà el mes d’agost amb el concert, el dimecres dia 2, de la Banda de Música de l’Associació Musical del Grau de Gandia, dirigida per Josep Joan Martí. Continuarà el cicle el 9 d’agost la Banda de Música de l’Agrupació Artística Musical del Real de Gandia, amb Adrián Ronda al capdavant. El 16 d’agost serà el torn de l’Associació Cultural Grup de Danses Rebombori de Gandia i conclourà aquesta edició el 23 d’agost la Banda de Música de l’Associació Musical de El Verger, amb la direcció de Vicent Mengual.
Sendra ha destacat que «aquest festival per fi s’ha establert que no només les bandes de música delectaran al públic sino què també tindrem actuacions de dansa, dolçaina i tabalet». A més, l’edil ha apuntat que aquest festival «pretén visibilitzar la música tradicional valenciana ja que aquesta és un element dinamitzador de la platja i no pot faltar pel fet de ser una de les activitats més importants de tot l’estiu».
Payà, per la seua part, ha posat en valor la gratuïtat de tots els concerts a més de destacar els 20 anys de carrera que porta en marxa el festival: «Les bandes tocaran quasi totes les parcel·les i, a més, hi haurà adaptacions de músiques llatines com tangos o salses, fragments de sarsuela...». El tècnic ha conclòs afirmant que «concerts com aquest donen a conèixer aquest patrimoni important que tenim com és la música d’arrel i de banda».