Arranca la V edició dels Premis Moll Motor a les Falles Escolars sobre la Seguretat Viària
L'entrega de guardons tindrà lloc el pròxim 14 de març a partir de les 10.30 hores a la plaça Major
El regidor delegat de Falles, Adrián Vila; el president de la Federació de Falles de Gandia, Francisco Martínez, i la responsable de Relacions Institucionals de Moll Motor, Virginia Pons, han presentat hui la V edició dels Premis Moll Motor a les Falles Escolars sobre la Seguretat Viària.
Enguany, la temàtica serà ‘La seguretat en la conducció’, i el concurs comptarà amb tres premis a la millor Falla Escolar, tres a la millor Escena d’Educació Viària, un al millor Llibret Escolar i un al ninot indultat.
L’entrega de guardons tindrà lloc el pròxim 14 de març a partir de les 10.30 hores a la plaça Major.
En primer lloc, Vila ha disculpat l’absència de les regidores Lydia Morant i Esther Sapena, que no han pogut participar en la roda de premsa. “Totes dues tenen un paper molt important en aquesta iniciativa i han treballat molt en aquesta legislatura per convertir el concurs de les falles escolars en la gran festa que és hui”.
L’edil ha volgut agrair la implicació de Moll Motor amb les falles de Gandia com a exemple de la col·laboració públic-privada. “Celebrem la setena edició d’un acte que ja s’ha consolidat com a fix en la programació habitual i que enguany aborda l’educació viària com a eix central del concurs per ajudar els més menuts a moure’s per la ciutat d’una manera més segura”.
Per la seua banda, Pons ha destacat que aquest projecte tracta un aspecte fonamental com és l’educació viària des de la infància i que enguany compta com a patrocinadors amb les marques Omoda i Jaecoo. “Les falles escolars ens apassionen i enguany tindrem un gran jurat per valorar el treball dels diferents centres escolars”.
Pel que fa als premis, els tres primers classificats podran gaudir d’una visita al circuit Ricardo Tormo. A més, ha destacat que el dia de l’entrega de premis la directora de la DGT, Susana Estévez, participarà en l’acte com a mostra de suport a aquesta iniciativa.
“Són molts els centres que han participat al llarg dels anys i l’èxit de la iniciativa està en què la majoria d’ells repeteix any rere any”, ha afirmat Virginia Pons, qui ha finalitzat la seua intervenció convidant tota la ciutadania a participar en aquest acte.
Finalment, Martínez ha posat en valor que aquest concurs ha aconseguit que “l’educació viària siga un tema important en els centres escolars i que molts xiquets i xiquetes de la ciutat tinguen la seua primera experiència treballant en la construcció d’una falla menuda”.
Declaracions de les regidores
Esther Sapena, regidora d'Educació: "Aquests tipus de projectes enriqueixen l'oferta que tenen les nostres escoles, en aquest cas ve a complementar el treball que realitzen al voltant de l'educació vial. D'igual manera, apropen l'alumnat la nostra cultura i les nostres tradicions. També ofereixen a molts xiquets i xiquetes, que no són fallers, l'oportunitat de viure l'experiència del que és sentir-se part d'una comissió, ser artistes fallers, fer el llibret o entendre, per exemple, allò que és una crítica".
Lydia Morant, regidora de Seguretat ha destacat que el fet que la directora de la DGT haja adquirit el compromís de participar en l'acte posa de manifest que "estem davant d'una iniciativa d'èxit que, segur, serà copiada per altres poblacions". "El Concurs de Falles Escolars no només augmenta la seguretat dels més menuts de la casa a l'hora de desplaçar-se per la ciutat, sinó que també serveix per a arribar a moltes famílies, que, d'aquesta manera, s'impliquen en el projecte".