Emergència hídrica: obrin els sobreeixidors de Forata i altres preses per l'acumulació d'aigua a causa de la DANA
Les pluges augmenten el nivell dels embassaments: consulta les dades més recents
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHJ) ha informat de la regulació de cabals en diverses presses de la Comunitat Valenciana a causa del temporal que ha deixat pluges abundants en els últims dies. Encara que la situació és d'estabilitat, s'han activat maniobres de desaigüe en diverses infraestructures per a gestionar el volum d'aigua emmagatzemada.
Vertits controlats en la presa de Forata
Segons la CHJ, s'ha comunicat al 112 de la Generalitat Valenciana l'inici d'un vertit de 8 m³/s pels aliviadors de la presa de Forata. En aquests moments, l'entrada d'aigua a aquesta infraestructura es manté en uns 10 m³/s, per la qual cosa la situació és estable i sota control.
Desaigües en altres presses del territori
A més de la presa de Forata, altres infraestructures estan regulant els seus cabals per a prevenir possibles desbordaments i garantir el control de l'aigua acumulada després del temporal.
- Presa d'Ulldecona: s'està desaiguant a raó de 6 m³/s.
- Presa del Regajo: manté entrades i eixides d'aigua d'uns 5 m³/s.
- Presa del Algar: presenta un balanç similar amb entrades i eixides entorn d'11 m³/s.
- Presa d'Alcora: continua amb una evacuació controlada de 2 m³/s.
En el cas de la presa de Maria Cristina, els cabals d'entrada han disminuït, i actualment es troba al 78,78% de la seua capacitat, la qual cosa indica una situació de normalitat dins del procés de regulació.
Seguiment continu de la situació
La CHJ ha assegurat que es manté el control i la supervisió en totes les presses del sistema, en coordinació amb els serveis d'emergències i les administracions locals. Encara que el temporal continua deixant pluges en alguns punts del territori, la gestió dels embassaments permet garantir la seguretat i previndre problemes en el llit dels rius.