Castelló arranca les obres en Asensi i Herrero: dates i alternatives al trànsit
San Francisco i Sant Vicent, pròximes obres de la Zona de Baixes Emissions
El regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo, ha anunciat hui que “les obres dins de la primera fase de la Zona de Baixes Emissions (ZBE), es reprendran al carrer Asensi i al carrer Herrero el mes de maig”.
Toledo ha indicat que “després de la celebració de diverses reunions amb els veïns i comerciants, i atenent les seues necessitats, s'ha acordat ajustar el projecte de manera que s'adeqüe tan bé com siga possible als interessos de la ciutadania”.
Reunions informatives
El responsable d'Urbanisme ha volgut posar l'accent “en la bona marxa de les diferents reunions que s'han mantingut entre l'Ajuntament de Castelló i responsables dels comerços del carrer Asensi, atenent i resolent els dubtes que podien anar sorgint i incorporant propostes d'aquests, a fi d'atendre-les en la mesura que siga possible”.
“De la mateixa manera que es va mantindre eixa reunió amb els comerciants també es va tindre una altra trobada amb veïns de la zona del carrer Asensi, ja que anem de bracet amb totes dues parts. Perquè l'aposta pel diàleg constant i l'escolta activa de l'equip de govern que dirigeix l'alcaldessa Begoña Carrasco ha estat sempre present durant tota l'execució d'aquest projecte de ZBE”, ha recalcat Toledo.
Noves ajudes a comerços
L'edil ha avançat també que “tal com ha vingut ocorrent amb altres carrers i places inclosos de la ZBE, l'Ajuntament de Castelló farà possible ajudes directes per als comerços que estiguen afectats pel desenvolupament d'aquestes obres”.
A més, Toledo ha indicat que “també es comptarà amb ajudes d'aparcament gratuït, de manera que siga més senzill l'accés a la zona per als clients, facilitant l'activitat comercial”.
Plaça del Real i San Francisco
Toledo ha recordat que “en aquests moments també s'està actuant en la plaça del Real, per a deixar-la tota al mateix nivell. I una vegada finalitzada, que serà previsiblement durant aquesta setmana, es reprendran al carrer San Francisco”.
Finalment, el regidor ha afegit que “les obres al carrer de Sant Vicent començaran, permetent així la normal celebració de les festes en honor al sant”.
Aquestes obres s'emmarquen en el projecte de Zona de Baixes Emissions. Una actuació que s'està duent a terme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons europeus Next Generation, per a millorar l'accessibilitat de la ciutat de Castelló.