elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El professorat del CMA de Borriana rep formació per a implementar activitats artístiques adaptades a les necessitats especials

El professorat del CMA de Borriana rep formació per a implementar activitats artístiques adaptades a les necessitats especials
  • La sessió ha sigut organitzada pel ADI i impartida per Personal tècnic especialitzat en Desenvolupament Infantil i Atenció precoç, amb formació específica en la matèria.

El professorat del Centre Municipal dels Arts de Burriana ha rebut formació per a poder implementar activitats artístiques adaptades a les necessitats dels xiquets. Per a això, sota la coordinació de la psicòloga Ana Vicent, des del ADI (Atenció al Desenvolupament Infantil) han organitzat aquesta sessió formativa per a personal docent de xiquets de 0 a 6 anys. En concret, un equip de personal tècnic del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Primerenca (CDIAP) ha sigut l'encarregat de conduir la formació, centrada en oferir un enfocament dinàmic per al personal docent.

Per part seua, el regidor de Cultura, Jesús Albiol, agraeix al ADI el treball desenvolupat conjuntament: “En el projecte de Jardí Artístic, del Centre Municipal de les Arts, treballem braç a braç amb el ADI amb la finalitat d'oferir el suport i l'assessorament necessari a les famílies perquè tothom puga participar en les activitats, oferint respostes a les necessitats que van sorgint. Per això, aquest tipus de formació per al professorat és clau per a continuar el camí”. En la mateixa línia, la directora del centre burrianense, Ana Llopis, destaca la importància que l'equip docent compte amb la formació i eines necessàries per a practicar una inclusió real i donar cabuda a tot l'alumnat.

Així doncs, durant la formació s'han abordat estratègies per a promoure el desenvolupament integral dels xiquets, partint de les pròpies experiències a l'aula de cada docent. També s'han proporcionat eines pràctiques per a saber com donar resposta a les necessitats específiques de cada alumne. En aquest sentit, el professorat també ha abordat adaptacions per a xiquets amb necessitats educatives especials. De la mateixa manera, també ha sigut interessant intercanviar opinions i experiències sobre la diversitat a l'aula i com personalitzar les activitats per a poder donar resposta a cada casuística.

En una segona part, el personal especialitzat ha explicat una sèrie de metodologies actives i participatives per a involucrar als menors en el procés creatiu. Al mateix temps, el professorat també ha rebut un compendi d'estratègies per a fomentar la participació dels pares en les activitats de 0 a 3 anys, alguna cosa que és fonamental en l'activitat de Jardí Artístic. En última instància, s'han abordat exemples per a crear un ambient inclusiu i accessible per a tot l'alumnat, així com activitats específiques que promouen la inclusió i la participació. Amb tot, el professorat del Centre Municipal dels Arts segueix amb el seu treball per aconseguir una inclusió real a les aules, un procés continu d'adaptació en la qual les famílies juguen un paper fonamental.

Pujar