La unitat canina de la Policia de Benicarló participa en una exhibició a Castelló
L’acte, emmarcat en les festes de la Magdalena, ha comptat amb la presència d’unitats canines de tota la Comunitat Valenciana
La Policia Local de Benicarló ha participat aquest matí en l’exhibició d'unitats canines organitzada a Castelló amb motiu de les festes de la Magdalena. La demostració ha comptat amb la presència de diferents cossos policials de la Comunitat Valenciana que disposen d’aquest servei especialitzat.
Els gossos de les unitats canines estan ensinistrats per a diferents funcions, com ara la detecció de substàncies estupefaents, la localització i el rescat de persones o altres tasques relacionades amb la seguretat ciutadana. En el cas de Benicarló, la unitat canina se centra principalment en la detecció de drogues i col·labora en dispositius preventius i operatius de vigilància.
En la jornada han participat unitats canines de Castelló, Benicarló, Vinaròs, Onda, Torrent, Alaquàs, Oriola i Nàquera, que han oferit demostracions de les seues habilitats i tècniques de treball.
Increment de les denúncies per consum i possessió de drogues
Durant l’any 2024, la Policia Local de Benicarló ha interposat un total de 88 denúncies per consum o possessió de drogues, una xifra que suposa un increment del 25% respecte a les 70 denúncies registrades l’any 2023. Aquestes actuacions formen part del treball continuat de prevenció i control en què la unitat canina juga un paper fonamental.