elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano
ORATGE COMUNITAT VALENCIANA

Arranca el temporal en la Comunitat Valenciana: pluges fortes i vent en el primer dia de març

Arranca el temporal en la Comunitat Valenciana: pluges fortes i vent en el primer dia de març
  • Molt pendents de l'evolució de l'episodi de pluges, que serà més intens en la meitat sud

La Comunitat Valenciana es prepara per al primer dia de l'episodi de pluges que marcarà l'inici de març. Segons la predicció de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) per a aquest dissabte 1 de març, s’esperen precipitacions moderades, localment fortes i persistents en algunes zones de la geografia.

L’episodi d’inestabilitat, que estarà present durant els pròxims dies, començarà amb un cel ennuvolat o cobert i pluges generalitzades. Les zones més afectades seran els litorals del sud de València i el nord d’Alacant, on les precipitacions podrien ser persistents i localment fortes.

A més, AEMET adverteix que el vent serà un factor a tindre en compte, especialment en el litoral alacantí, on les ratxes podrien arribar a nivells forts o molt forts en el terç sud. A l’interior, el vent serà de component est, en general fluix, encara que podria intensificar-se en la meitat sud durant les hores centrals del dia.

Les temperatures baixen a la Comunitat Valenciana

L’arribada de l’episodi de pluges vindrà acompanyada d’un descens en les temperatures màximes, mentre que les mínimes experimentaran un lleuger ascens. Per a aquest dissabte, les temperatures previstes en les capitals de província seran:

  • Alacant: 12ºC mínima / 15ºC màxima
  • Castelló de la Plana: 12ºC mínima / 16ºC màxima
  • València: 12ºC mínima / 15ºC màxima

Un temporal que es prolongarà durant diversos dies

Tal com ja informem en elperiodic.com, març començarà amb una DANA o borrasca freda que deixarà pluja, vent i fins i tot neu en zones de l’interior. Els models meteorològics apunten que la inestabilitat es prolongarà durant diversos dies, amb precipitacions recurrents i un ambient fresc per a aquesta època de l’any.

Es recomana precaució en les zones afectades per les pluges intenses i el vent fort, especialment a la província d’Alacant, on el litoral podria patir acumulacions d’aigua significatives i ratxes de vent intenses.

Pujar