Peus Quets celebra 36 anys d’atletisme popular i germanor a Sueca
El 14 d'Abril de 1988 , un grup de persones entusiastes i amants de l'atletisme popular, varen formar el Club de Córrer Peus Quets de Sueca. Des d'aleshores, Peus Quets ha sigut l'encarregat d'organitzar la gran festa anual de l'atletisme popular del nostre poble, la Volta a Peu a Sueca, tots els anys l'últim diumenge de Setembre.
És sabut que un club com el nostre, no solament viu de córrer i d'organitzar una prova anual. Els seus membres ens organitzem per entrenar , per fer alguna carrera junts en altres poblacions, a més de participar com a grup en Nadalenques, Sant Silvestres i altres proves populars. Una de tantes coses que fem és el tradicional Dia del Club, una festeta atlética a principi de la primavera, al voltant del 14 d´'abril, per celebrar l'aniversari de Peus Quets. Enguany ha sigut el diumenge 6 d'Abril el elegit per juntar-nos unes seixanta persones, entre corredors, amics i colaboradors, per gaudir d'un matí magnífic amb una bona carrereta, un bon esmorzaret i molt bon ambient.
A les 7 del matí, en punt, ja estavem carregant tot el necessari per al muntatge en la zona de meta al parking de l'Estadi Antonio Puchades . A les 8:30h han començat a arribar les corredores, corredors i persones invitades, per passar un matí d'allò més agradable. A les 9 en punt, traca i.....a córrer una carrereta pel costat del sequial fins al mirador i tornar pel mateix camí, en total 7 Km amb bon solet i una brisa fresca de ponent que convida a gaudir de l'esport.
En arribar a meta, aigua, refrescos, taronges i un detall per als participants, tot rematat amb un merescut esmorçar de germanor , estil suecà, acompanyat de les coques típiques d'aquesta época de l'any.
Enguany, des del Club, hem volgut reconeixer la figura del corredor popular més volgut de la contornada, RAFAEL MARTÍNEZ LANDETE, per a tots Rafa Martínez, amb un xicotet detall i molta estima i admiració per part de totes i tots els assistents.
També s`ha volgut sumar a la festa, la Regidora de l'Ajuntament de Sueca, Noelia Benedito, qui ha mostrat el suport de l'Ajuntament a totes les associacions esportives del poble, així com el nostre President d'Honor, Fermín Baldoví i corredores i corredors de peus Quets i altres clubs convidats, entre els que estaven Recaredo Agulló i Pepe Mocholí.
La Presidenta del Club, Angeles Bernal, ha dedicat unes emotives paraules a Rafa que s'ha mostrat molt agraït al Club de Correr Peus Quets . Per finalitzar, la Presidenta ha donat les gràcies als assistents, convocant-nos a totes i a tots per a la 36 Volta a Peu a Sueca, prevista per al diumenge 28 de Setembre.