Un treball inclòs a la revista Alba data entre els segles V i VII l'origen del topònim "Ontinyent"
El museu MAOVA d'Ontinyent acollirà aquest divendres la presentació del número 27 de la revista "Alba" d'estudis comarcals, la publicació "insígnia" del Servei de Publicacions de l'Ajuntament, que inclou, entre d'altres, un treball que data entre els segles V i VII l'origen del topònim "Ontinyent". En l'acte, al que es comptarà amb la presencia del regidor de Cultura, Àlex Borrell, intervindrà l'autor d'aquest estudi, el doctor de filologia per la Universitat de València Emili Casanova, qui parlarà sobre "El nom d'Ontinyent i altres topònimics en -ent".
El regidor de cultura explicava que "tal com s'explica a l'estudi de Casanova, l'origen del nom Ontinyent ha estat estudiat per especialistes de la categoría de Ramón Menéndez Pidal, Joan Coromines, Manuel Sanchis Guarner o Josep Giner, però encara no hi ha una explicació satisfactoria, pel que el treball que s'inclou a la revista Alba és especialment interessant", manifestava.
En l'acte, que tindrà lloc el proper divendres a les 19:30 hores, al MAOVA (carrer del Regall, 2), i on també intervindrà el director de la revista, l'arxiver municipal Vicent Terol, s'explicarà la resta del contingut de la revista, que inclou un total de 6 articles, a més del referit d'Emili Casanova, titolat "Topònims de la Vall d'Albaida formats amb el sufix –en(t) Així, els altres articles són "Les finestres del Capellà. Un grup frustrat de coves-finestra medievals andalusines, en la capçalera del riu d'Ontinyent" del director del Maova, Agustí Ribera; "Intervenció arqueològica en el cos central del palau dels Milà i Aragó d'Albaida. Origen del palau dels Milà i Aragò", de Remei Arévalo; Moriscos, patrimoni i valor de la terra al comtat d'Albaida. El Cappatrò de la peita de 1589", d'Alexandre Ordiñana; "Bonets, mitres i marquesos: l'Albaida de Mossén Bertomeu Tormo (segle XVIII)" de Vicent Terol; i "La segregació dels Alforins d'Ontinyent i la creació del nou municipi de Fontanars en 1927", de Francesc Torres.