Arriba la XVI edició de Catacumba Film Festival, del 31 d’octubre al 4 de novembre
Catacumba, el festival de cinema que va nà ixer amb el segle, afronta la seua 16ª edició que tindrà lloc del 31 d'octubre al 4 de novembre en el teatre Capitolio de Godella.
La proposta s'ha consolidat durant aquests últims anys amb una programació innovadora que «baix el paraigua de cinema clandestÃ, underground i experimental arreplega produccions cinematogrà fiques independents que ofereixen una mirada alternativa creada a partir de la transversalitat que permet el llenguatge fÃlmic», explica Sergi Inclán, codirector de Catacumba Film Festival al costat de Javier Llorens.
«Per al poble de Godella és un vertader luxe poder comptar amb un festival d'estes dimensions, on cada any veiem treballs d'una qualitat impagable i gaudim amb la gran oferta d'activitats paral·leles que es programen per a tots els públics», apunta la regidora de Cultura, Tatiana Prades.
El festival alçarà el teló el pròxim dimecres 31 d'octubre en una gala d'inauguració que comptarà amb el concert del grup valencià La Plata. A partir d'acÃ, més de cinquanta projeccions, entre llargmetratges i curtmetratges, i activitats paral·leles per a edulcorar la seua programació. Entre elles, una matiné infantil dirigida als més xicotets, amb la projecció de la pel·lÃcula El conte de la princesa Kaguya del director japonès Isao Takahata, el ja tradicional concurs de crits i el cinema-concert de clausura, en el qual Antonio J. Iglesias & mono33 ambientaran musicalment diferents fragments del cinema clà ssic. A més, el 2 de novembre Catacumba traslladarà el festival a la seu de la Filmoteca Valenciana per a una sessió matinal de cinema underground on, grà cies a la col·laboració d'Aurea Ortiz, es projectaran xicotetes obres restaurades de Lluis Rivera o Rafa Gassent, aixà com treballs realitzats entre el 1900 i 1920.
Aquesta edició destaca per la diversitat de les seues obres, que van des de les més distingides obres d'animació dels últims anys, amb treballs tan dispars en tècnica com són The Absence of Eddy Table, Bendito Machine VI, la peculiar Wildebeest o la minuciosa Bloeistraat 11 fins al cinema documental de The Man with My Name que es submergeix en els à lies del cinema italià o Lotte that Silhouette Girl que ens redescobreix la tècnica primigènia de la directora Lotte Reiniger.
Un cinema crÃtic i arriscat que es plasma en curtmetratges com la brasilera Meninas Formicida ârecentment projectada en la Mostra Internacional de Venècia-, obres intel·ligents com l'encantadora God does exist, or Where Do Babies Come From i treballs que retraten i retracten l'actualitat en obres tan directes com en la també russa Wrong Shape o en la francesa Odol Gorri.
A destacar també la vesprada del divendres 2 de novembre dedicada enterament a la tècnica de stop motion en la qual a més de poder impregnar-se dels curtmetratges d'aquesta secció es durà a terme la trobada «Les edats del Stop Motion» amb els especialistes més granats en aquesta tècnica que durant diverses dècades estan situant a València en el centre de l'animació mundial.
Obres procedents de setanta nacionalitats s'han presentat a la present edició del festival de curtmetratges de Catacumba. Els treballs finalistes competeixen en quatre seccions: la secció oficial, el premi al curtmetratge més entranyable, la dedicada al Stop Motion i València Cinema, secció reservada a la cinematografia local.
Catacumba reparteix 2.500 euros en premis, a més de les seues peculiars estatuilles âels Fetus d'Or i la Nina Trencadaâ, que enguany han sigut elaborades per l'artista Diego FermÃn. A les eclèctiques col·laboracions del festival es suma també la de l'il·lustrador MartÃn López, autor de la imatge grà fica de la present edició. Tota la programació es pot consultar en www.catacumba.org.