CREVILLENT | CULTURA I ESPECTACLES

Jesús Nazareno, protagonista del quart capítol de “Univers Benlliure”

ELPERIODIC.COM - 21/05/2024

Aquest capítol va dedicat a la primera de les obres de temàtica religiosa processional, que és l'origen de la vinculació de Mariano Benlliure amb Crevillent i també de l'origen de l'actual Museu “Mariano Benlliure”

La Regidoria de Patrimoni de l'Ajuntament de Crevillent, juntament amb el Museu Municipal “Mariano Benlliure”, difon el quart capítol del cicle de documentals contemplats en la producció audiovisual titulada “Univers Benlliure”, la iniciativa amb la qual es pretén difondre el patrimoni artístic del qual gaudix el citat museu i que ja es pot veure des de la pàgina oficial de Youtube i les xarxes socials de l'Ajuntament. En aquesta ocasió, la peça escultòrica seleccionada és ‘Jesús Nazareno’, una de les primeres obres de temàtica religiosa processional, amb la qual és l'origen de la vinculació de Mariano Benlliure són Crevillent i, per conseqüència, l'origen de l'actual Museu “Marino Benlliure”. Julio Trelis, director del Museu “Mariano Benlliure”, manifesta que “Benlliure va tocar pràcticament tots els materials i totes les temàtiques possibles en l'art. Aquesta temàtica religiosa processional no és de les més representatives per a ell, però si que té un gran significat per a Crevillent, ja que és la localitat amb més obres processionals té de Mariano, amb un total de 8”.

La gran majoria dels passos de Benlliure van ser costejats per membres de la família Magro, però concretament, José Manuel Magro Espinosa, establit a Madrid, va ser qui es va posar en contacte amb Benlliure perquè realitzara la talla de Jesús Nazareno destruïda durant la Guerra Civil. L'encàrrec va ser en 1943 i en 1944 ja estava processionant. El Museu crevillentí compte entre els seus fons, el model en escaiola patinada amb to argilenc, segurament la grandària intermèdia dins del procés escultòric. La figura està dotada d'una gran expressivitat i transmet una certa sensació d'abatiment, a més, com destaca Trelis, “és evident que no posseïx la naturalitat de la qual estem acostumats quant a les seues obres de joventut, per això, cal tindre en compte que l'obra la va realitzar amb més de 80 anys d'edat i amb la seua salut bastant deteriorada”.

MÉS FOTOS