El CMC la Mercè acull l'exposició «The Party's Over» en commemoració del Dia de l'Orgull
Els representants municipals i l'autor de mostra, Ricardo Cotanda, inauguren l'exposició que s'avança una setmana a les celebracions del dia 28 de maig
La Sala d'Exposicions del CMC La Mercè s'ha omplert la vesprada del divendres per a la inauguració de l'exposició «The Party's Over» de Ricardo Cotanda, que un any més arriba a Borriana per a la commemoració del Dia de l'Orgull que se celebra el pròxim dia 28 de maig, però que s'ha volgut anticipar en la capital de la Plana Baixa perquè la mostra puga ser visitada com més prompte millor pel major nombre de gent possible. Fins al CMC s'han desplaçat diversos dels representants municipals entre els quals es trobava el regidor de Cultura, Vicent Granel, qui ha destacat que «un any més estem al costat de la comunitat LGTBI, i en aquest cas hem volgut tornar-ho a fer amb una exposició temà tica que s'emmarca dins de les diferents commemoracions pel dia de l'Orgull, ja que creiem que l'art i en aquest cas la mostra «The Party's Over» pot ser la millor forma de seguir conscienciant a la ciutadania sobre la cerca de la Igualtat total i la consecució de drets entre totes les persones que formem aquesta societat».
Continuant en el seu interès pels temes i recursos habituals de la seua producció, en aquesta mostra, produïda expressament per al CMC La Mercé de Borriana a propòsit del pròxim dia 28 de juny, dia de l'Orgull Gai en què la comunitat LGBTI celebra anualment una sèrie d'actes de forma pública per a instar a la tolerà ncia i la igualtat del seu col·lectiu, Ricardo Cotanda ens presenta un paisatge d'absències i silencis, un territori en el qual cercar i trobar-se, un espai per a la visibilitat i el record, un lloc on celebrar la diversitat. I tal com han explicat des del departament de Cultura organitzador de la mostra, «el treball de Cotanda parteix d'experiències vitals personals. Aquestes experiències són tant Ãntimes com a socials o culturals, i qualsevol d'elles deixa, d'alguna manera, petjada en les obres. Depèn d'ell, i del que li interesse en cada cas, que aqueixa presència siga més o menys clara o evident, fosca o confusa». Una vegada més, en aquesta mostra, l'artista es troba còmode en el lÃmit, en el tall, en aqueixa porta entreoberta entre el públic i el privat.