El Centre de Cultura Paulo Freire acull l'espectacle de dansa “Sacre”
El Centre Municipal de Cultura Paulo Freire d'Almenara acollirà dissabte que ve 27 de gener a les 19:00 hores amb entrada lliure l'espectacle de dansa titulat "Sacre" un projecte en el qual participen catorze ballarins de l'Escola de Dansa Aescena del Port de Sagunt, que està dirigida per Magdalena Fortes. L'espectacle està dirigit pel coreògraf Ãtalo-brasiler, Alex Guerra.
L'espectacle es basa en "la Consagració de la Primavera", composta per Stravinski en 1913 amb coreografia de *Nijinsky. Es va estrenar el 29 de maig de 1913 en el teatre Champs-Elysée de ParÃs, i allà ja es van proposar elements tan innovadors i irreverents per a l'època, que van provocar gran commoció i indignació del públic francés del moment. L'acció, ambientada en l'antiga Rússia, escenificava un ritual pagà , que culminava amb el sacrifici d'una jove verge amb la finalitat de propiciar el renà ixer de la primavera.
Ara, sota la direcció de Guerra, la idea de "Sacre" és prendre la música com a base per a desenvolupar una reinterpretació contemporà nia del ballet i elaborar conjuntament els elements dramatúrgics com el sol que regenera la vida, l'emergència de la naturalesa primaveral aixà com les coreografies amb les diferents estructures que realitzen els cossos dels ballarins en l'adaptació de la "Consagració de la Primavera" en l'era tecnològica.
CURRÃCULUM VITAE ÃLEX GUERRA
Alexsandro Araujo Guerra, ballarà i coreògraf, va estudiar fisioterà pia, teatre i dansa al Brasil. Una de les senyes d'identitat de la seva prà ctica artÃstica és l'absència d'espai com a espai lògic, trà nsit constant d'idees, espai i persones. Està interessat en explorar les possibilitats de crear mitjans on experimentar amb noves textures, metodologies i prà ctiques, dansa contemporà nia i performance. Ell creu en la possibilitat d'entendre el significat de la dansa com a matriu de saber, com una oportunitat per discutir i reflexionar sobre el medi. Va realitzar els seus estudis a l'escola municipal d'Art Dramà tic "Paolo Grassi" de Milà , Dansa Teatre, (1998-2000). Des de llavors, ell ha treballat i desenvolupat projectes cooperatius amb artistes d'Europa i del Brasil. Ha treballat per desenvolupar la seva manera personal de pensar sobre el moviment i la dansa. El 2007 obté el certificat com ensenyant i practicant del mètode Feldenkrais R, del qual assisteix a un seminari impartit per Jeremy Kraus en 2011.
Aixà doncs, conjuntament amb les seves peces en solitari ha dirigit i coreografiat diverses produccions: "Leverano" (2002), "Rosa" (2003), "L'Opera del Medicante" (2004), "L'Ottavo Giorno" (2004), "Prestami i tuoi occhi" (2005), "Homunculus" (2006), "Palimsesto" (2007) en Panorama Festival (Rio de Janeiro, Brasil), "MAESTA" (2010/2011), "Un viaggio nel Don Chisciote" (2015), "Rispeta la mia natura" (2015), "Madame de Sade"(2015), "Umwelt" (2015), "Odissea" (2016), "Papaveri" (2016), "NOW"(2016), "Olho Dominante"(2016), "Sacre" (2017), "Metamorfosi"(2017).
Ha treballat amb Sebastian Prantl en el Tanz Attelier de Viena (Austria), Isola teatre (Italia), Iliana Zaza, Martha Gilmore .... entre d'altres en les següents produccions: "Itinerário Divertimento"(2006), "FC80" (2006), "Dorfplatz" (2008), "Kairos" (2008), "Brucia" (2008), "Senza Lear"(2008), "Motion Phonotop" (2010), "Motion Phonotop Fuznoten" (2011), "Hermes-Apollo und der Ingenieur Brasilia" (2013), "Come tu mi vuoi" (2012).
Crea i interpreta els espectacles "Fulles de Tardor" (2014), "Fulles de Tardor, Guarner" (2015), Ariadna (2015), Taronja, Sempre Esdevenint (2017) conjuntament amb Pere BodÃ, essent el director artÃstic de l'associació BodÃ-Guerra.
Com a docent ha treballat en el International Choreolab Austria( 2012-2014), " XXIII Inernational Seminar de Brasilia" (2013), Tallers de teatre i dansa en diverses escoles d'Ità lia (2015-2017), en el taller de "Noves Arquitectures de Faura"(2014-2015), al taller Vale Dança, en Sao José dos Campos, Brasil (2015 y 2016), i en la escola de dansa Aescena del Port de Sagunt (2017).