ALCOI | SOCIETAT

El programa Agent Tutor d'Alcoi tanca el seu primer any amb més de 120 menors atesos

ELPERIODIC.COM - 10/03/2025
El programa Agent Tutor d'Alcoi tanca el seu primer any amb més de 120 menors atesos

La iniciativa municipal ha treballat en la protecció de la infància i la prevenció en l'entorn escolar, destacant l'atenció a casos d'absentisme, agressió i desprotecció de menors

L'Ajuntament d'Alcoi ha presentat el balanç del primer període de funcionament del programa Agent Tutor, una iniciativa impulsada per la Policia Local en col·laboració amb diverses regidories municipals per a la protecció i prevenció en l'àmbit de la infància i l'entorn escolar. Des de la seua posada en marxa el 29 de maig de 2024 fins al 31 de desembre del mateix any, la unitat ha atès un total de 124 menors amb edats compreses entre els 2 i els 18 anys, sent l'edat mitjana dels casos gestionats de 12,6 anys.

El programa ha abordat un total de 128 casos, entre els quals destaquen els relacionats amb absentisme escolar, agressions i situació de desprotecció de menors. En alguns casos, la unitat ha intervingut en més d'una ocasió amb un mateix menor. Així mateix, l'Agent Tutor ha treballat amb menors de 18 nacionalitats diferents, la majoria, 102 (82,26%), eren de nacionalitat espanyola.

El treball de l'Agent Tutor s'ha basat en la recopilació d'informació mitjançant entrevistes telefòniques (228 realitzades), entrevistes en els centres educatius (67) i la realització de 9 vigilàncies a l'exterior dels centres a petició d'aquests. A més, s'han impartit 12 tallers preventius, abordant temàtiques com l'assetjament escolar, l'ús responsable de les TIC i la violència de gènere.

El regidor de Seguretat, Raül Llopis, ha valorat l'impacte del programa: «La posada en marxa de l'Agent Tutor ha suposat un recurs fonamental per a la protecció dels menors en la nostra ciutat. La seua labor ha permès atendre situacions de risc, coordinar-se amb la comunitat educativa i treballar en la prevenció de conflictes. Seguirem apostant per aquest servei per a millorar el benestar de la nostra infància. Continuarem treballant per la infància i l'educació, consolidant el programa Agent Tutor com un recurs essencial per a la protecció i l'acompanyament dels menors en l'entorn escolar i famíliar».

El programa ha mantingut una estreta col·laboració amb els Serveis Socials i altres organismes oficials, participant en 16 reunions de les Comissions del Menor, 4 reunions del Projecte UNICEF Save The Children i 3 trobades en la Taula de l'Absentisme, entre altres. En total, s'han remès 140 documents oficials a diferents entitats, destacant els 52 informes enviats al Departament de Serveis Socials i 17 diligències de prevenció.