Esquerra Unida denuncia "l'obscurantisme del PP amb els mercats municipals"
La portaveu municipal d'Esquerra Unida a l'ajuntament de Castelló demanarà explicacions al regidor Miquel Soler per ocultar informació en relació al mercat municipal de San Lorenzo: “La setmana passada vam preguntar a la comissió informativa al voltant del mercat que es va organitzar el passat 21 de desembre per l'associació de veïns i veïnes de San Lorenzo, i en tot moment el regidor responsable dels mercats, Miquel Soler, ens va assegurar que es tractava d'una iniciativa puntual, que es faria com a màxim un cop al mes i amb caràcter solidari, i ara resulta que ja n'hi ha un projecte acabat a falta de ser aprovat per l'ajuntament”.
La regidora va deixar palesa la seua oposició a aquesta manera de fer les coses: “Estem clarament davant d'un cas d'amiguisme. Primer, parlen amb els amics als quals els interessa el projecte, deixen que facen un projecte complet per a gestionar el mercat, després l'autoritzen temporalment com a mercat solidari per tal de veure si la gent aniria i quan comprovem que es així, anuncien públicament que pensen concedir l'autorització. Això demostra una greu falta de vergonya per part de l'equip de govern del PP, que tracta el consistori com si fos la seua casa i els diners públics com si foren seus”.
Per aquests motius, la representant d'esquerres demanarà que s'altere tot el procediment abans de concedir l'explotació: “Primer que res, s'hauria de parlar amb el Consell Sectorial de Comerç i obrir la possibilitat de nous mercats a les aportacions de l'oposició. Després, la gestió del mercat de San Lorenzo hauria de sortir a concurs públic, i no donar la gestió a dit a cap empresa. De fet, una bona idea seria obrir la gestió a les associacions veïnals de la zona, que ja han demostrat que poden fer-se càrrec”.
Per últim, Carmen Carreras va tornar a insistir en la proposta que va fer aquesta setmana: “Si anem a crear un nou mercat municipal, estem davant del millor moment per modificar la normativa de mercats i integrar dins del seu articulat els requisits per a obrir mercats solidaris, mercats veïnals i nous mercats municipals setmanals, per tal que aquestes regulacions eviten el caciquisme i el clientelisme que demostra el PP amb les seues actuacions”.